Endelig<3

Endelig fikk jeg litt tid til å være sammen med Embla'n min!
Har hatt masse å gjøre og lite tid til henne de siste par ukene, så det var herlig å ta en kosestund i stallen igjen. Begynte med å børste helt igjennom halen, børste hele henne og finpusse på hjertet jeg klipte på bakparten hennes for snart to år siden. Det hadde begynt å gro bort igjen, så det var på høy tid med en liten finpuss. Deretter var det litt mer pussing og kosing, før vi la ut på tur.
Det småregnet, men var fremdeles lyst ute. Slutter jo 11 på fredager, så jeg hadde good tid. Tok undergangen under jernbanen og la ivei oppover langs byggefeltet på Kvål, opp til Knutsenveien og galopperte nesten hele veien helt bort til Knutsengården. Sier deg vel mye..? Nettopp.
Hun galopperte sikkert oppi 1-3 km i strekk langs den veien.. Herlig galoppvei. Lot henne få løpe i sitt eget tempo, siden kondisen ikke er på topp. Hun langet ut, og hadde enda mer å gi på rettstrekket på slutten.
Hun overrasker stadig!

Framme ved Knutsengården slakket vi av, snudde og tok turen oppom steinen med helleristninger, før vi tok en sti nedover igjen. Embla var i hundre, selv etter en rolig tur opp til steinen, og skulle absolutt trave nedover stien. Så det ble en kamp nesten hele turen hjem for å holde henne i skritt. Særlig ned stien og på grusveien. Men så snart vi kom til rettstrekket med asfalt like ved Øya fant hun visst ut at hun ikke gadd mer. Så da gikk hun og daffet hele veien hjem. Uvant, for det er der hun bruker å være mest ivrig for å komme seg hjem igjen. Men jaja. Herlig med rolig hest, for èn gangs skyld!

Så ble det avsaling, vasking og børsting, før gampen ble plassert i boksen med litt halm å gumle på og fleecedekkenet over ryggen for å tørke imens jeg var inne og spiste maten som aldri kom. Da jeg bodde på internatet var det alltid brødmat rundt halv fire på fredager, men nå har de visst byttet om på det. Middag i totiden istedet. Hmpf. Jeg som var sulten. Men jaja.
Satt og varmet meg litt i matsalen, før jeg tuslet ut i regnet igjen for å sette Emb ut i paddocken og møkke boks. Som sagt så gjort.
Selv om det regnet jevnt og det var ganske surt og kaldt, hadde vi en herlig tur. Hva er vel bedre enn å sitte på ryggen til din beste hestevenn i full galopp bortover en perfekt grusvei, med vakker norsk natur på alle kanter i en verden for deg selv..? :)

Søta mii<3
Helleristninger
Embla svett, men fremdeles ivrig oppe ved steinen.